Voetklachten? Podologie de Vries - omgeving Hoogvliet Rotterdam

Er zijn tal van verschillende voetklachten die je dagelijks leven kunnen verstoren. Voetklachten kunnen o.a. variëren van platvoeten en overpronatie tot hielspoor en voorvoetpijn. Steunzolen bieden extra ondersteuning aan de voetboog, stabiliseren de voetpositie en zorgen voor een betere drukverdeling tijdens het lopen. Voortgekomen uit bijvoorbeeld belasting, blessure, ziekte, ouderdom of aangeboren. Wat de oorzaak dan ook is, veelal zijn de klachten te verlichten en meestal zelfs geheel te verhelpen door het dragen van steunzolen. Voet-gerelateerde problemen kunnen door de register podoloog verlicht of volledig verholpen worden.

Lees meer over welke klachten behandeld kunnen worden.

De therapeutische steunzolen kunnen voor onderstaande voetklachten worden ingezet;

Voorvoetklachten, hielpijn, zenuwklachten, instabiliteitsklachten, voetdeformaties, overpronatie, shinsplint en chronische voetpijn.

Heb je voetklachten? Neem contact op met Podologie de Vries om jouw klacht te bespreken.

Naast voetklachten kunnen ook houdingsklachten ontstaan;

Denk hierbij aan enkelklachten, knieklachten, heupklachten en rugklachten. Het werk van de register podoloog is om een  lichamelijke klacht te benaderen vanuit de voet. Houdingsklachten houden vaak verband met problemen in de voeten en veelal kunnen steunzolen nuttig zijn bij het verminderen van deze klachten. Een verstoorde voetstand kan de hele lichaamshouding beïnvloeden, door middel van een steunzool wordt dit gecorrigeerd om je weer pijnvrij te laten bewegen.